Constructieve botsing: Hoe zet je wrijving in de klas in als positief leermiddel?
Een groot deel van het project Verhaal van een Vluchteling stopt in augustus 2020. Momenteel zijn we op zoek zijn naar meer laagdrempelige en passende manieren om onze expertise door te laten leven binnen het onderwijs. Zo hebben we o.a. een train-de-trainer ontwikkeld voor lerarenopleiders om in de opleidingen aandacht te besteden aan het bespreken van gevoelige onderwerpen in de klas.
Workshop voor lerarenopleiders
Om soortgelijke manieren te onderzoeken organiseren we op 21 januari 2020 van 15:00-17:00 in Utrecht een workshop met afgevaardigden van lerarenopleidingen: ‘Constructieve botsing: Hoe zet je wrijving in de klas in als positief leermiddel?’. Zij onderzoeken met ons en mede leraren-opleiders welke mogelijkheden er zijn om de inhoud van de docententraining “polarisatie en wij-zij denken in de klas’ te borgen binnen het onderwijs.
Heb je interesse om deel te nemen aan de workshop? Meld je dan aan via roos@criticalmass.nl.