Ook interessant voor jou:
Op zoek naar meer digitale games om pesten bespreekbaar te maken? Bekijk ons project VRIEND&VIJAND in de klas eens. Het is gecentreerd rondom zes dilemmagames met verschillende thema’s. De games worden begeleid door de eigen mentor of docent. Jongeren vanaf 13 jaar spelen op hun eigen device (telefoon, tablet of laptop) en bepalen zo het verloop. Door de games, confrontaties en gesprekken worden jongeren zich bewust van hun denkbeelden, houding en gedrag en de consequenties hiervan.
De digitale spellen zijn geschikt voor alle onderwijsniveaus (vmbo, havo, vwo en mbo) en leerlingen met alle achtergronden, afkomsten en/of voorkeuren.
Om de games zo goed mogelijk in te bedden bestaat VRIEND&VIJAND In de klas verder uit een startbijeenkomst, creatief en interactief lesmateriaal, een schoolscan en een werksessie voor leerlingen en een interactieve studiedag voor docenten.
Wil je meer weten over VRIEND&VIJAND in de klas, neem dan een kijkje op ons projectwebsite.
Enthousiast geworden?
Neem een kijkje op de projectwebsite van Code MBO of van VRIEND&VIJAND In de klas of neem contact met ons op via onderstaande contactgegevens van Anouck Wolf. We gaan graag met je het gesprek aan over wat de mogelijkheden zijn en over hoe je onze projecten het beste kunt inbedden binnen jouw school. Je mag ons ook altijd berichten wanneer je eerst meer informatie wil ontvangen of nog vragen hebt!